Współpraca marek obuwniczych z gwiazdami

respect your shoes

Nie od dziś wiadomo, że połączenie świetnego produktu z twarzą znanej i lubianej, publicznej osoby to strzał w dziesiątkę. Jednak w dzisiejszych czasach sama reklama, to za mało! Gwiazdy nie tylko polecają produkty firm, ale przede wszystkim same je projektują i sygnują własnym nazwiskiem, dzięki czemu każdy z nas może mieć coś od Rihanny, Pharella Williamsa czy Stelli McCartney. Nie trudno się domyślić, że w kwestii kolaboracji z gwiazdami prym wiodą marki sportowe. To one zrobiły w ostatnich latach najwięcej szumu wokół swoich unikalnych kolekcji, które powstały we współpracy z… Sprawdzamy najciekawsze kolaboracje i najlepsze ich efekty z ostatnich sezonów!

Każdy może zostać projektantem…

Kilka ostatnich lat w świecie mody pokazało, że ten rynek jest niezwykle otwarty na nowych ludzi. Z pewnością można zaryzykować stwierdzenie, że każdy może zostać projektantem mody, niezależnie od tego czy zna się na rysowaniu, czy na śpiewaniu. Nie ma żadnych granic poza własną wyobraźnią. Z jednym tylko warunkiem – musisz być znany. Niegdyś w świecie mody sportowej liczyły się twarze tych, którzy sygnowany własnym nazwiskiem produkt, wypróbowywały w praktyce. Przykłady? Chociażby wieloletnia współpraca Nike z legendą koszykówki – Michaelem Jordanem. Gracz NBA testował sneakery na boisku, a świat koszykarski bez obaw obdarzał go zaufaniem, wybierając spośród bogatej oferty butów do uprawiania tego sportu właśnie Jordany. Czasy jednak się zmieniły. Największe sprzedażowe sukcesy odnotowuje się bowiem w dziale „Lifestyle” marek sportowych. W dobie mody na bycie fit, każdy chce nosić wygodne buty na co dzień, a zaprojektowanie ich nie wymaga zdolności oceny technicznych możliwości, a jedynie pomysłowości w kwestii designu. Pożądani w świecie mody sportowej? Ci z największą ilością fanów na Faceeboku i Instagramie, słynni z przyciągających tłumy koncertów lub milionową publiczność telewizyjnych show. To właśnie oni są w stanie nabić butom sportowym znanych brandów największą popularność. Jak się okazuje wychodzi im to również dlatego, że mają naprawdę niesamowite pomysły!

Adidas i słynni kolaboranci

Niewątpliwie największym specjalistą od współpracy z gwiazdami jest niemiecka marka adidas. Nie żeby brand spod znaku trzech pasków potrzebował dodatkowej reklamy, ale może to właśnie dzięki znanym nazwiskom wciąż utrzymuje się na fali. W gronie kolaborantów koncernu założonego przez Adolfa Dasslera znalazły się takie osobistości, jak Pharell Williams, Kanye West, Rita Ora czy Stella McCartney. Rita i Pharell jako przedstawiciele branży muzycznej tworzą swoje modele obuwia na kanwie tego, co dobrze znane fanom adidasa. Ich interpretacje takich modeli, jak adidas NMD, adidas Superstar czy adidas Stan Smith to buty pomysłowe, kolorowe, a jednokrotnie również z przesłaniem. Mowa tu chociażby o manifeście Pharella w postaci linii butów Human Race głoszącym równość ras ludzkich. Zupełnie inaczej siły rozkładają się w modowym światku, którego reprezentantami są Stella McCartney i Kanye West. Ten drugi niegdyś zajmował się muzyką, ale także występowaniem w znanym tvshow, a dziś święci triumfy w świecie fashion. Najnowsze modele butów tej dwójki to zawsze niezwykle pożądane rzeczy, po które ustawia się kolejka oczekujących o niebagatelnych rozmiarach. Wszystko wskazuje na to, że przepis na sukces adidasa przynosi oczekiwane rezultaty!

Puma x Rihanna – złota dziewczyna świata mody sportowej

O mocy gwiazd show-biznessu przekonała się również inna, bezpośrednio konkurująca z adidasem marka, czyli Puma. Do współpracy już w poprzednim sezonie zatrudniono znaną wokalistkę i celebrytkę – Rihannę, która tak, jak w przypadku najgorętszych radiowych przebojów, tak też w kolekcji ubrań i butów sportowych dała czadu. Jak inaczej określić fakt, że jej Creepersy stały się najbardziej rozpoznawalnymi butami w zaledwie jeden sezon, a podrzędne marki zapragnęły podrabiać je na wielką skalę? Po tak fantastycznym starcie, Rihanna x Puma nie spuszcza z tonu. Propozycje na wiosnę 2017 to kolejni pretendenci do tytułu „obuwniczego hitu roku”.

Rihanna Puma

Czy angażowanie gwiazd show-biznessu do współpracy przy projektowaniu odzieży i butów sportowych to nowy trend? Będziemy mieli okazję się przekonać, obserwując kolejne działania znanych marek. Na razie z pewnością można zauważyć zmianę kierunku kampanii reklamowych. Zdecydowanie ilość fanów w social mediach zaczyna mieć ogromne znaczenie!

źródło: Sizeer

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.